Cześć. Mam na imię Kacper Nosal;-) Urodziłem się 15.03.2010 roku i od pierwszych dni swojego życia walczę z następstwami błędów lekarskich popełnionych podczas porodu. Choruje na mózgowe porażenie dziecęce w postaci cztero-kończynowego niedowładu spastycznego,małogłowie oraz padaczke (Zespół Westa). Choroby te powodują ,że nie potrafię chodzić, siedzieć a nawet stabilnie utrzymać główki jednak z każdym dniem walcze o moje zdróweczko ;-) Pokazuje Wam w tym blogu moje życie..ale i tez wspaniałych ludzi...moich Aniołków których spotykam na mojej drodze zycia;-)
kontakt do mnie a raczej do mojej mamusi:
tel.692 112 143
e-mail:kacpernosal@onet.pl
oraz zapraszam na Fb -Kacper Nosal

poniedziałek, 3 grudnia 2018

3 Grudzień


Dzis moje święto...
Święto osob niepełnosprawnych...
Święto wszystkich ktorzy zmagaja sie z chorobami ale...
Chca zyc jak kazdy ...
Chca byc akceptowani a nie wytykani palcami ...
Chca sie smiac a nie zeby z nich sie śmiano...
Chca kochac i byc kochanymi ...
Chca poznawac swiat a nie byc uwiezieni w swoich domach...
Chca poprostu byc SZCZESLIWI tak jak i WY ;-)
Ludzie sie nas boja ,nie wiedza jak się zachowac , co powiedzieć ale mam dla Was rade ...
Popatrzcie na nas jak na " zdrowe" dziecko ktore chce sie przywitac , przybic piatke i pogadac po swojemu...
Nie odbierajcie nam radosci z zycia...
pomimo ciezkich chwil cieszymy sie z kazdego dnia i tak będzie zawsze bo nasz usmiech rozwesela cały ponury swiat ...

U mnie juz lepiej...
Inhalacja i kamizelka pomagaja na pozbycie sie flegmuli...
Połowa zastrzykow za mna i juz je lepiej toleruje...
Bombel na tyłeczku zszedl dzieki kremikowi ;-)
Teraz kolacyjka i zmykam do wyrka...
Buziaki w nosalki pa

Fotka "ukradziona" z fb bo w 100% pokazuje Nasze zycie :-)

1 Grudzień



Usmiech z rana jest ...
Przed zaszczykiem humorek ale po nim...
Lepiej nie mowic jaka afera byla ...
No coz...
Dla zdrówka trzeba to jakos przetrwac ...
Jeszcze 10 ukłuc w tyłeczek 😥😥
Kaszlu suchego mniej a zaczyna sie mokry wiec niedługo w ruch pojdzie kamizelka ...
 


Obraz może zawierać: 2 osoby, uśmiechnięci ludzie, fotka z ręki, okulary i zbliżenie
Obraz może zawierać: 3 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją
Ho ho ho...
Popatrzcie kto mnie dzis odwiedzil....
Pomocnicy Świętego Mikołaja...
Jak co roku Wujaszki z grupy Sącz Bikers ( https://www.facebook.com/saczbikers/)
nie zapomnieli o mnie ...
Dziekuje za prezencik i super szalik...
U mnie juz ciut lepiej ale zaszczyk to po raz kolejny afera ...
Najwazniejsze ze apetyt dopisuje...
Rodzice mówią ze Mikolaj cos dla mnie szykuje ale jak zwykle tajemnicy nie chcą zdradzić...
A Was juz odwiedzil Mikołaj?
Buziaki w nosalki pa

30 Listopad


Obraz może zawierać: 1 osoba, buty i zbliżenie
No i ...
Wizyta u Pani doktor...
Cos sie rozwija wiec...
Zaszczyki w tyłeczek przez 6 dni..
Zadzialaja szybciej a przynajmniej nie zwymiotuje . ..
Zaszczyk na duszność tez dostalem i pani byla mile zaskoczona ze ja taki dzielny jestem...
Nie zaplakałem tylko swoje "ej" krzyknalem a zaraz pojawił sie usmiech...
Uciekam strzelic sobie drzemke...
Buziaki w nosalki pa

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, kapelusz i zbliżenie29 Listopad


Zima na całego a ja ..
Jutro wizyta u Pani doktor bo dzis znowu atak ktrani po powrocie za szkoły...
W szkole tez kaszlałem wiec 2 atak w ciagu tygodnia....
Trzeba wybrać sie i sprawdzić płuca i oskrzela...
Eh ta pogoda...
Buziaki w nosalki pa

27 Listopad


Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i ludzie siedząPo wygibaskach nie ma jak ...
Drzemkula...
Noga na noge założona jak przystało na eleganckiego młodego prawie nastolatka ;-)
Minion towarzyszy przy wygibaskach a stonoga przy spaniu ♡
Miłego zimowego dnia...
Buziaki w nosalki pa

26 Listopad


Wczoraj cała noc i dzień walki z zapaleniem krtani...
Dziś kwarantanna w domu i ...
Zero oznak choroby...
Jak szybko i znienacka łapie choroba krtan uniemożliwiajac oddychanie i funkcjonowanie tak szybko przechodzi...
Leki poszły w ruch ale stare babciny lekarstwo zadziałało najszybciej (mleko+maslo+miod)...
Dziś dzień terroryzowania -trzeba wykorzystać zeby tyłek usadowic na rodziców nogach i nie dac się z nich przegonic...
Wczoraj prawie cały dzień tak spędziłem to i dziś chce ...
Hihi ...
Uciekam na kolację... umyc ciałko i do wyrka (tradycyjne bedzie to pewnie kolo 23 bo ja muszę mamcie miec kolo siebie zeby zasnąć )
Buziaki w nosalki pa

22 Listopad


Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, roślina i na zewnątrz
Jedna z rzeczy ktora mnie motywuje do skupienia wzroku ...
Rybki ...
Dziś zainteresowały mnie romansujace ślimaki 😍
Na te wielkoludy pomarańczowa to już wrecz krzyczałem i rączkę do góry podnosiłem aby im pomachac ;-)
Dzionki mijają spokojnie w moim rytmie..
Rehabilitacja a potem Gromadkowa szkoła no i po powrocie jakas praca a potem lenistwo;-)
Uciekam chrapciac Buziaki w nosalki pa

16 Listopad


Hejo hejo...
Co tam u Was bo u mnie jakoś leci ...
Rehabilitacja ,szkoła ,czas na odpoczynek w domku , zabawa no i tak dzionki mijają jeden za drugim ...
Dziś Jakiś taki gorszy z drganiami co potwierdza ze nadciąga zmiana pogody ...
Jutro łikendzik wiec można będzie porządnie się wyspać i wyleniuchowac w wyrku...
KOCHANI!!
Chce Wam serdecznie podziękować i przesłać każdemu buziaka w nosalka za Wasz 1%podatku ktory podarowaliscie mojej Nosalkowej osobce :-)😘😘😘💋💋
Kończy się okres kiegowania i dotarły wpłaty z miejscowości:
Nowy Sącz,Kraków ( Prądnik,Śródmieście,Nowa Huta,Stare Miasto ) Białystok, Bydgoszcz,Starachowice,Środa Wielkopolska, Zabrze, Katowice, Dębica, Chorzów, Wągrowiec, Poznań, Jastrzębie Zdrój, Białobrzegi, Wyszków, Piaseczno, Opoczno, Wołów, Skarżysko Kamienna, Wejherowo, Kielce, Zawiercie, Sucha Beskidzka, Gorlice,Brzesko...
DZIEKUJE Z CALEGO SERDUSZKA

A taki zadowolony wyruszam do szkoly bo w szkole przeciez zawsze fajowo jest ...
Buziaki w nosalki pa

Obraz może zawierać: 1 osoba, uśmiecha się, zbliżenie10 Listopad


A to tak dla przypomnienia moja fotka sprzed 3 Lat...
Jak ten czas szybko leci a ja juz robie sie taaaki duzy i doroslejszy...
Jednak oczy ...
Oczy pozostają dalej zwierciadłem mojej duszy ktora pozostanie zawsze dzieckiem...
Oczy ktore tak duża "mówią "tylko trzeba umieć z nich czytać...
Oczy ktore sa wdzięczne za wszystko to co robią dla mnie najbliżsi...
Oczy ktore kochają i kochac będą-mimo nie łatwego życia...

Zdrówko juz lepiej ...
Poszły w ruch leki wyksztusne i kamizelka w trybie pilnym...
Do tego wyciąganie kozisków z nochalka za pomocą odkurzacza i magicznej końcówki (dawniej się na jej widok zloscilem a teraz się cieszę)
Uciekam na inhalacje ...
Buziaki w nosalki pa

8 Listopad


Obraz może zawierać: 2 osoby, okulary, dziecko i zbliżenieKryzys i po kryzysie 💪💪
Noc bardzo ciężka-płacz złoszczenie się i afera na cały dom a od rana..
Krtan ...
No bo jak taki koncert zafundowałem rodzica to i gardło nie wytrzymało...
Poszły w ruch leki...
Po 3 h ulga ..
Odrazu bambus i ziorkanie co ta mama na telefonie oglada ...
No wiec fotka i usmiech...
Oby już nic się nie działo bo jutro od rana obowiązki ...
Buziaki w nosalki pa

6 Listopad


A od rana Król Nosal I pracuje nad ciałem i umysłem aby te wszystkie funkcje opanować...
Noc ciężka ale od rana bambus na buzi ♡♡
Pogoda superasna to i humorek jest ...
Życzę Wam i takiej pogody a i pogody ducha no i uśmiechu...
Ja zmykam do szkoly...
Buziaki w nosalki pa


5 Listopad


Tak to jest zostawić mnie na chwile po powrocie do domku ze szkoły...
Widać że dzień był wyczerpujacy bo godzinke drzemki sobie strzeliłem...
Miało być chwilowe oglądanie bajek a skończyło się na chrapcianiu 😘
Rehabilitacja i szkoła to full moich sił....
A po wybudzeniu ...
Obiadek i szaleństwa ciąg dalszy...
Zabawa z babcią...
Fajny dzionek za mną ..
Buziaki w nosalki pa


 4 Listopad

No i koniec łikendziku kończę z uśmiechem na gebuli 😍😍
Drgania poszły w zapomnienie a mi humorek wrocil no i siły do walki od jutra ...
Koszulka ubrana aby poprawić humorek jakis smutasów( kliknij na fotkę zobaczysz caly napis ) ...
A od jutra z samego ranka wygibaski potem szkoła i praca nad sobą ;-)
Uciekam chrapciac...
Buziaki w nosalki pa




2 Listopad


Obraz może zawierać: 1 osoba, zbliżenieWitajcie...
U mnie jakieś od wczoraj ciężkie chwile..
Pogoda swoje działa...
Drgania i tylko na raczkach jest najlepiej...
To u mamy to u taty...
Trzymanie za paluszka powoduje że się wyciszam i mogę zasnąć i choc na chwile odpoczac jednak jakas siła wybudza mnie co chwilę ...
Ciężki dzień za mną...
Poszły w ruch leki i moze po kolacji bedzie juz lepiej...
Nawet nie ma kiedy bluzki przebrać i czeka na łóżku...
Ważniejszy sen niz czysta bluzeczka ...
Trzymajcie kciuki aby noc przebiegla w spokoju ...
Buziaki w nosalki pa

29 Październik


Obraz może zawierać: 1 osoba, zbliżenieMinion nadciąga 😍😍
Mała rzecz a tyle sprawiła mi radości 😚
Cieszcie się z małych rzeczy ;-)
Buziaki w nosalki pa



Obraz może zawierać: 1 osoba, zbliżenie28 Październik


Hejo ...
Dziś fajowy dzien bo wczoraj dopadł mnie jakiś mini kryzys z gorączką...
Przypuszczalnie to zebule bo cała "paszcza" nowych zębów ktore na raz sie przebijają przez dziasełka..
Po 3 dawkach leków przegonilem ja i przechrapciałem pół dzionku...
A na koniec dzisiejszego dzionku dopadła mnie mamcia w roli fryzjera bo kłaki na głowie juz za długie były ;-)
Ukapany i teraz kolacyjka no i do wyrka ...
Buziaki w nosalki pa

26 Październik


Obraz może zawierać: co najmniej jedna osobaA ja ...
Ja od samego ranka wygibaski i praca na forma ..
trzymanie główki idzie coraz lepiej...
Podparcie na dłoniach coraz lepiej..
odwodzenie kciuków coraz lepiej...
I co za tym idzie ..
Jest fajowo...
Małe postępy a jaka radosc 💪💪
Mega siła do walki i z bambusem na twarzy ...
A teraz zmykam do szkoly ...
Buziaki w nosalki pa

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i ekran25 Październik


Hejo ..sorki moi przyjaciele ze sie długo nie odzywałem ale u mnie po staremu...
Noce nadal ciężkie bo pogoda zmienia sie codziennie na inną i moj organizm nie nadąża za tym...
W szkole superasnie i wygibaski a to fajowo rozluznia moje miesniaczki dzieki czemu mniej odczuwam ból...
Od rana brykam - bajka o Nodim choc na chwile mnie wycisza .. zjesc sniadanko i brum brum do szkoly ...
A Wy jak znosicie taka aurę za oknem?
Buziaki w nosalki pa

23 Październik


A to takie zdjęcie dla przypomnienia ze czas za szybko płynie...
"Chwila " temu a ja juz skonczone 8.5 lat ...
Czas płynie a ja dalej walczę...
Codziennie walka z niepełnosprawnością i z przeciwnościami losu ale najważniejsze ze Nosalki trzymają się razem ;-)

U mnie powrot do normalności a wiec juz duze obroty i czasu brak ...
Pogoda nie za wesoła wiec flegmula dziadula znowu się pojawiła...
Ciocia jutro wynaciaga porządnie klatkę piersiową i zmotywuje ciałko do walki z nia ...
Uciekam chrapciac ...
Buziaki w nosalki pa

18 Październik


Obraz może zawierać: 2 osoby, uśmiechnięci ludzie, okulary i zbliżenieNie ma to jak na raczkach ..
Wiem ze juz jestem na to za duzy...
Wiem ze jestem juz za dlugi...
Wiem ze jestem juz za ciezki...
Wiem ze w tym wieku to juz nie pasuje ...
Ale jak jestem niezwykly i takie zasady mnie nie dotycza ;-) hihi ...
Uśmiech na gebuli juz jest mimo ze jeszcze kozy w nosalku graja od czasu do czasu ...
Kaszlu wkoncu brak ...
Flegmuli mniej(dzieki kamizelce i inhalacja)...
Noce bardzo bardzo ciezkie z płaczem ...
Najwygodniej na rekach u rodzicow ale przeciez tez oni jakoś musza odpoczac...
Ja to tam w dzien jakos odespie a oni-no nie za bardzo...
Jakoś trzeba patent na to moje spanie wymyslec ...
Uciekam do wanny i moze wkoncu jakos noc przespie ...
Buziaki w nosalki pa

16 Październik


Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i ludzie śpią
Witajcie...
U mnie dalej powrot do "normalnosci"...
Dzionki sa w miarę ok a wiec leki inhalacje i kamizelka...
Najgorsze jednak pozostaja noce...
Ataki suchego kaszlu ...
Właśnie po ponad 3.5 h zasnąłem wtulony w mamcie ;-)
Wykończony...
Wykończony walka ...
Buziaki w nosalki pa

11 Październik


"Rece do gory...
I stoimy .."
Rozkaz to rozkaz :-)
Bambus na buzi jest więc wygrywam z choroba...
Katar mniejszy flegmuli mniej :-)
Do końca tygodnia powinno byc juz całkiem ok ♡
Wygibaski to podstawa mojego "normalnego" funkcjonowania wiec obijac sie nie mam czasu...
Buziaki w nosalki pa


9 Październik


Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i zbliżenieA ja dzis tak...
Wczoraj goraczkula zaatakowała wieczorem ale szybko przegonilismy ja lekami i w nocy jak i do tej pory jest spokoj...
Okropnie mam zatkany Nosalek i gram na nim wręcz jak na trąbce...
Ciezko czasem oddychac ale po inhalacji przechodzi wsio (choc na chwilke) ...
I tak Nosalek walczy ..
A w miedzyczasie strzelam drzemki po nie przespanej nocce ...
Buziaki w nosalki pa

8 październik

Brak automatycznego tekstu alternatywnego.Rano bambus a popoludniu...
Francula goraczka...
Nie wiadomo skad
Nie wiadomo czemu
Nie wiadomo po co
Nikomu nie potrzebna dziadula...
Jutro wolne ....
Noc spedzona bedzie w trybie podwyższonego ryzyka...
Oby tylko bez komplikacji...




Walka z paskuda choroba bywa czasem zabawna...
Noc była ciężka z podwyzszona gorączką...
Ciężko było też wyciszyć sie i odpłynąć w kraine snów...
Rankiem znowu dziadula goraczka przylazła i zabrała poranny uśmiech a na buzi pojawił się grymas i marudzenie...
Po zapchaniu bandziorka sniadankiem wkoncu pojawiła sie minka z uśmiechem ;-)
W gratisie przylazła jeszcze dziadula flegmula a wiec w ruch poszedl inhalator i kamizelka...
I tak dzionek mija...
Najważniejsze ze apetyt jest ;-)
Buziaki w nosalki pa

7 Październik


Nosalki zycza udanej niedzieli ...
Buziaki w nosalki pa

6 Październik


Dziś Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecęcego a więc moje święto...
Świeto chłopca zamkniętego w swoim ciele...
Świeto chłopca spisanego na straty już na samym początku swojego życia z diagnozą"to będzie roslinka "
Świeto chłopca który każdego dnia walczy
Świeto chłopca któremu daleko do normalności
Świeto chłopca wychudzonego choroba
Świeto chłopca chcącego tak dużo...
Ale przede wszystkim świeto CZŁOWIEKA...
Ludzie często na mnie patrzą jak na jakiegoś " potwora " który dziwnie oddycha , ślini się czy wygina a rodzice nic z tego sobie nie robią ...
Ale to nasze życie ...
Nasza codzienność
I codzienność ponad 17 mln osób na całym świecie ...
Mniej czy bardziej widoczna niepelnosprawnosc jednak we wszystkim wspólnie walczący ...
Walczący o lepsze życie a czasem przede wszystkim o życie bez bólu...
Nie jest łatwo w świecie " ideałów " gdy każda inność jest wytykana palcem
Nie jest łatwo gdy wpatruje się ktos z mina grymasu na twarzy
Nie jest łatwo gdy jesteś traktowany wręcz jak intruz
Nie jest łatwo gdy ktoś ci "zazdrości " tylko czego tu zazdrościć ...
Tego że całe życie będę zdany na pomoc innych...
Tego że czasem pojadę zwiedzić świat bo ileż można oglądać 4 ściany i sufit..
Moje całe życie to ból
Nie poznam radości życia
Nie będę miał swojego życia
Ale będę mieć rodziców na całe moje życie dzięki którym jestem i funkcjonuje ...
Więc na drugi raz gdy zobaczycie kogoś "takiego "jak Ja ...
Uśmiechnij się

Dzis test "wspomnienie " ale caly czas nic sie w tej kwesti nie zmienia ...
Dalej walczy cala Nasza Nosalkowa trójka o lepsze zycie dla mnie ;-)

A co tam u mnie jakos leci ...
Wczoraj mialem maly wypadek z mamcia ..
Wywrocilismy sie wychodzac ze szkoły ale na szczescie zostały tylko lekkie obtracia a ja mam mala ranke ma główce...
Obolani jesteśmy ale i tak cud ze sie to tak skonczylo...
Ciocie odrazu nam pomogły a ja juz wracałem z bambuskiem na buzi do domku ...
Obserwacja do wieczora ale nic sie zlego nie dzialo ;-)
Dzis od rana usmiech na twarzy i chec do brykania....
Buziaki w nosalki pa
Udanego dzionku pa
😍😍😘😘😘







Obraz może zawierać: 1 osoba, dziecko i zbliżenie